Pe principiul “ La pomul laudat sa nu te duci cu sacul”…

Clinica de renume in Pitesti, Optica Negreanu se lauda cu servicii de inalta calitate, promite profesionalism si preturi corecte (ca sa nu spunem mici). In realitate, insa, se pare ca grija pentru client vine doar cu numele, nu si cu faptele, si ca banul este cel mai adesea pus mai presus decat sanatatea omului. Un caz recent vine sa ateste aceste afirmatii.

Domnul M.C., din Pitesti, a mers in urma cu doua saptamani la cunoscuta clinica Negreanu, din cartierul Ceair, pentru o simpla comanda de lentile; ii erau necesare pentru fetita sa de 2 anisori. La clinica i s-au recomandat “cele mai bune” lentile de pe piata – Indo, o firma din Spania despre care domnul in cauza nu mai auzise si in legatura cu care a solicitat mai multe detalii. Angajatii clinicii Optica Negreanu i-au prezentat clientului respectivele lentile ca fiind unele net superioare celor pe care le avusese, chiar mai bune decat firme célèbre precum Essilor, Hoya, Carl Zeiss. Pacalit, domnul M.C. a platit un avans pentru achizitie de 100 de lei.

La o simpla cautare Google, descoperim ca lentilele standard Indo sunt printre cele mai ieftine, dupa lentilele chinezesti, fiind vandute de cele mai multe ori in Romania la supra-pret. In plus, furnizorul de lentile Indo Romania, unicul importator de la noi, nu are nici macar un site care sa ofere clientilor detalii despre caracteristicile lentilelor comercializate sau despre firma (adresa, sediu social, etc.). Aveau, in schimb, doar o  pagina de Facebook care, intre timp a fost stearsa. In aceste conditii, clientul, dl. M.C., a solicitat a doua zi returnarea avansului si anularea comenzii.

Raspunsul primit: un categoric “Nu” din partea unuia dintre angajatii clinicii Optica Negreanu. Motivul? Lipsa de professionalism, spunem noi, angajatii clinicii gasind, insa, mai multe pretexte: ca nu pot inapoia lentilele catre distribuitor, desi acestea nu fusesera prelucrate, ca au fost comandate in Spania si nu pot fi returnate (desi ele fusesera pe stoc in Bucuresti ajungand in Pitesti a doua zi la 18 ore de la comanda, lucru confirmat telefonic chiar de catre importator). In plus, pe bonul de avans nu s-a precizat nici macar faptul ca s-a achitat o suma de bani ca avans pentru lentilele comandate, precum nici marca, tipul lentilelor ori dioptriile. Domnul M.C. cumpara, teoretic, doar o simpla pereche de “ochelari”.

Contactat telefonic, reprezentantul firmei importatoare Indo Spania, SC CTN BEST OPTIC SRL, CATALIN GHENESCU, printre altele, nu a acceptat si nici nu si-a oferit suportul in rezolvarea unei situatii banale (recuperarea avansului dat de client), ba chiar a afirmat ca reprezinta un brand de renume international, doar ca el nu doreste sa aiba un site sau alt tip de informare, considerand inutil sa plateasca pentru acest serviciu. Practic, romanii care doresc sa afle detalii si informatii despre lentilele Indo trebuie sa cunoasca si limba spaniola (caci doar asta vor gasi!) ori sa creada pe cuvant pe oricine doreste sa isi vanda marfa.

Sa ne punem o intrebare: oare cate persoane au fost atat de “bine” informate de angajatii clinicii Optica Negreanu si li s-au vandut niste lentile care practic sunt cele mai prost cotate de pe piata (comparabile cu cele produse in China)?! Oare cate persoane se bucura ca isi vor corecta vederea cu preturi mici, cand, de fapt, rezultatele vor intarzia mult si bine sa apara?

Cazul semnalat face, in prezent, obiectul unei anchete ANPC Pitesti. Astfel de situatii sunt tot mai comune, din pacate, si de-asta este indicat sa ne informam si sa luam atitudine in fata nedreptatilor si a unora care fac bani frumosi pe seama sanatatii oamenilor. Pentru ca tacerea si dezinteresul nu au ajutat nicicand pe nimeni!

D. Claudiu

 

3 COMENTARII

  1. Confirm – au servicii ca piata Ceair, langa care sunt. (preturi aparent mici dar calitate …ca la piata). Clinica Negreanu si lentilele fermecate!

  2. Eu am fost multumita mai ales ca mama este clienta lor si au tinut cont facand discount la ce i-a trebuit. SUnt o firma

LASA COMENTARIU