Cum a ajuns Ion Lazăr (Lazăr Company), din tinichigiu auto, unul dintre cei mai bogați români?

0
11921

Povestea lui Ion Lazăr începe înainte de 1989, când era tinichigiu auto şi făcea ceea ce el numeşte „comerţ”. Cu ce? Cu tot ce găsea: cu fructe, legume, animale, piese auto, orice putea fi vândut și cumpărat. Prin această metodă spune el că în 1994 își număra primele 100.000 de mărci germane (aproximativ 60.000 de dolari la momentul respectiv), cu care voia să cumpere piese din Germania.

Volumul mare de piese achiziţionate şi nevoia de a le vinde cât mai repede au dus la deschiderea primului magazin de piese auto în Bascov, lângă Piteşti, unde omul de afaceri îşi are şi acum sediul. Cu profitul obţinut atunci a continuat dezvoltarea şi în 1995 a deschis magazine de piese auto la Bucureşti, la Vâlcea şi la Sibiu. Extinderea i-a adus şi nevoia de a transporta piesele şi aşa a cumpărat şi primul camion, după care, renunţând între timp la afacerea cu piese, s-a concentrat pe transport – ajungând la o flotă de 35 de camioane în 2001. În 2002 a devenit francizor pentru România al Höedlmayr Austria – unul din cei mai mari transportatori de vehicule din Austria. Cel de-al doilea pas important făcut de companie a fost contractul pentru transportul de maşini venit ca urmare a dezvoltării unui parteneriat de transport de piese auto între Dacia-Renault şi International Lazăr Company în 2002. Contractul fericit cu Dacia a generat un salt în afaceri, asigurând o creştere de la 3,5 milioane de euro în 2002 la de peste trei ori mai mult în 2003. În 2011 compania a atins nivelul încasărilor din 2008, iar în 2013 CEO-ul estima că firma sa va înregistra un plus de 5-6 procente.

Astăzi, potrivit revistei Top 300 Capital, omul de afaceri Ion Lazăr are o avere de 67 de milioane de euro. Internațional Lazar Company, deţinută de același Ion Lazăr, este una dintre cele mai cunoscute companii româneşti din domeniul transportului rutier de mărfuri. Anul trecut, aceasta a avut o cifră de afaceri de 187,7 milioane de lei şi un profit net de peste 2,5 milioane. Pe lângă Internațional Lazar Company, cu activităţi în zona transporturilor rutiere, Ion Lazăr mai deţine şi companiile Lazăr Logistics (spaţii de depozitare), Lazăr Company Junior, BAT, care oferă servicii anexe extracţiei petrolului brut şi gazelor naturale, toate cu sediile în Bascov.

(Sursa: Business Magazin)

LASA COMENTARIU